Włoska zupa minestrone

Włoska zupa minestrone




  Zupa minestrone na stałe zagościła w moim domu. Oczywiście nie robię jej często, bo jest przy niej trochę pracy, ale wrzesień jest idealną porą do ugotowania tej włoskiej zupy. Teraz na bazarach są do wyboru wszystkie warzywa, a ta zupa opiera się na warzywach, których dodaje się tam całe mnóstwo. Osobliwością tej zupy jest to, że jarzyny poddusza się wcześniej na oliwie. 
A oprócz różnych jarzyn dodaję do minestrone młody jasiek, więc teraz jest ten czas. Tak więc zabrałam się do zrobienia minestrone, tradycyjnej włoskiej zupy, której sława z Włoch rozprzestrzeniła się po całej Europie.
   Mój przepis, który powtarzam, powstał na podstawie kilku przepisów, które znalazłam w różnych książkach kucharskich, także takich, które dotyczą tylko kuchni włoskiej. Czytając te przepisy dowiedziałam się, że jest tyle odmian tej zupy, ile gospodyń włoskich.A na pewno tyle, ile regionów we Włoszech. Np w rejonie Genui dodaje się do niej pesto z bazylii,a w okolicach Mediolanu zamiast obowiązkowego gdzie indziej makaronu dodaje się ryż.
   Nazwą minestrone określa się więc rozmaite zupy jarzynowe, koniecznie z dodatkiem drobnego makaronu lub ryżu. Cechą charakterystyczną jest to, że są bardzo gęste. U mnie taka zupa starcza za dwa dania. I zdecydowanie wg mnie smakuje lepiej na drugi dzień.
   Każdą porcję zupy należy posypać startym parmezanem lub innym ostrym serem.





Składniki: ( na 6 porcji )
  • 10 dkg wędzonego boczku
  • 1 duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • oliwa do smażenia
  • 1 niewielka cukinia
  • 2 duże ziemniaki
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 10 dkg zielonej fasolki szparagowej
  • kilka strąków żółtej fasolki szparagowej
  • 2 duże marchewki
  • kawałek selera
  • pół średniej pietruszki
  • 30-40 dkg fasoli "jaśka"
  • garść drobnego makaronu
  • 3 - 4 liście kapusty włoskiej
  • 3 duże pomidory
  • kilka listków świeżej bazylii
  • 2 -2,5 litra bulionu
  • sól, pieprz
  • starty parmezan lub inny ser do posypania zupy
Sposób wykonania:
  • Drobno pokroić cebulę oraz boczek. Czosnek przecisnąć przez praskę
  • W garnku rozgrzać kilka łyżek oliwy. Wrzucić boczek i obsmażać przez 2-3 minuty. Następnie dodać cebulę i czosnek i podgrzewać do zeszklenia.
  • Do boczku i cebuli dodać pokrojone w paseczki: marchewkę, pietruszkę,  seler ( korzeń ), pokrojony seler naciowy oraz pokrojoną w dwucentymetrowe kawałki fasolkę szparagową. Podsmażać 3-4 minuty
  • Dodać pokrojoną cukinię ( ja każdy plasterek kroje na ćwiartki) i drobno pokrojoną (lub poszarpaną) kapustę włoską. Podsmażać 4 minuty
  • Następnie dodać pokrojone w kostkę ziemniaki i poszatkowaną bazylię. Podsmażać 2 minuty
  • Następnie wszystkie warzywa dusić jeszcze 5 minut
  • Do warzyw dolać gorący bulion. Zagotować i dorzucić ugotowaną wcześniej fasolę"jasiek " oraz garść drobnego makaronu ( ja dodałam drobniutkie kolanka )
  • Gotować 10-15 minut. W międzyczasie dodać drobno pokrojone pomidory pozbawione gniazd nasiennych ( mój mąż nie lubi rozgotowanych pomidorów, więc wcześniej rozgotowuję je w osobnym garnku, przecieram i dodaję do zupy w formie przetartej ).
  • Zupę na talerzu posypać parmezanem lub innym ostrym serem. Udekorować zieleniną wg upodobań 
  •  

Komentarze

Prześlij komentarz