Risotto meksykańskie czyli ryż z piersią kurczaka po meksykańsku

Risotto meksykańskie


  Bardzo smakuje mi kuchnia meksykańska, a to głównie za sprawą czerwonej fasoli, kukurydzy i papryki, które można znaleźć w przepisach tej kuchni, a które bardzo lubię. Mam kilka sprawdzonych potraw, które regularnie goszczą na naszym stole. Przede wszystkim właśnie meksykańskie risotto, ale również buritto czy zupa meksykańska.
   Meksykańskie risotto dość często przygotowuję na obiad. Po pierwsze dlatego, że jest pyszne, a po drugie dlatego, że jest szybkie w przygotowaniu. Szybkie, bo sobie trochę pomagam i używam gotowego sosu meksykańskiego. Najczęściej kupuję Pudliszki, bo ten sos najbardziej mi smakuje, ma w sobie dużo warzyw i czerwoną fasolkę. Jest taki, jak lubię. Pikantny i wyrazisty w smaku. A oprócz sosu będziemy potrzebować jeszcze ryż, pierś z kurczaka i ser żółty.
To danie robiłam też kilkakrotnie dla gości i zawsze wszystkim bardzo smakowało.

Składniki:
  • 1 podwójny filet z kurczaka
  • 1 słoik sosu meksykańskiego
  • 2 woreczki ryżu
  • Przyprawa do kurczaka złocista
  • ser żółty ( 10 dkg) - u mnie mozzarella
  • 2 łyżki oliwy
Sposób przygotowania: 
  • Pierś z kurczaka po umyciu i osuszeniu kroimy w kosteczkę, posypujemy przyprawą do kurczaka ( ok. łyżeczki). Należy uważać z ilością, bo przyprawa jest pikantna.
  • W lekko osolonej wodzie gotujemy dwa woreczki ryżu.
  • Na głębszej patelni ( ja używam woka) rozgrzewamy 2 łyżki oliwy i wrzucamy pokrojonego w kosteczkę kurczaka, obsmażamy często mieszając aż do lekkiego zrumienienia mięsa.
  • Następnie dodajemy do kurczaka gotowy sos meksykański, mieszamy i chwilę razem gotujemy.
  • Do sosu z mięsem dodajemy 1,5 - 2 torebki ugotowanego ryżu
  • Danie posypujemy startym żółtym serem 
 
 

Komentarze

  1. Uwielbiam risotto:)ja używam sera linessa z Lidla bo wiadomo to zawsze mniej kalorii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę musiała spróbowac tego sera, bo nie znam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smaczny,sycący przepis. Dodałam 1 torebkę ryżu. 1-1,5 stanowczo wystarczy przy dwóch terbkach dla mnie by było danie "zbyt suche" Dziękuje za prosty i szybki przepis!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz