Sernik królewski

Sernik królewski







Ten sernik to był pierwszy sernik, który samodzielnie upiekłam. Przepis jest świetny, więc powtarzam go od lat i zawsze smakuje. Nazwa królewski jest adekwatna do jego smaku. Świetnie smakuje na ciepło, ale tez doskonały jest na drugi i trzeci dzień, jeśli oczywiście dotrwa. Ja wolę ten serniczek na drugi dzień, jak już troszkę stężeje. Po upieczeniu posypuję go cukrem pudrem, lukruję albo smaruję polewą czekoladową.
Przygotowanie nie jest zbyt uciążliwe. Wcześniej należy przygotować ciasto, ochłodzić w lodówce, podpiec, a potem wylać na niego masę serową i piec w 200 stopniach ok 1 godziny.
Ja piekę ten sernik na blaszce o średnicy 24 cm.





Składniki: 

Na ciasto:
  •  szklanka mąki
  • 0,5 kostki masła
  • żółtko
  • 4 łyżki cukru pudru
  • szczypta soli
Na masę serową:
  • 75 dkg twarogu tłustego lub półtłustego ( ja daję półtłusty )
  • 4 jajka
  • 4 żółtka
  • 13 dkg masła
  • 1 duża łyżka mąki ziemniaczanej
  • 8 dkg cukru pudru ( można dać trochę więcej, jeśli ktoś lubi dosłodzone ciasta. Ja wolę mniej słodkie )
  • garść skórki pomarańczowej
  • 10 dkg rodzynek
  • łyżeczka startej skórki pomarańczowej
  • kilka kropel aromatu pomarańczowego
  • kilka kropel soku z cytryny
Sposób wykonania:
  • Najpierw z podanych wyżej składników przygotowujemy ciasto. Dokładnie wyrabiamy i odstawiamy zawinięte w formę do lodówki na 1 godzinę
  • Po godzinie rozwałkowujemy ciasto na placek o wielkości formy, na której będziemy piec sernik. Wykładamy na dno formy wysmarowanej masłem. Podpiekamy na lekko złoty kolor w 200 stopniach, po czym wyciągamy z piekarnika
  • Masło ucieramy z cukrem na gładką masę. Następnie dodajemy partiami zmielony ser oraz mąkę ziemniaczaną. Wszystko razem miksujemy dodając po kolei 8 żółtek oraz aromat, skórkę otartą z cytryny i kilka kropel soku cytrynowego
  • Gdy masa jest już gładka dodajemy sparzone rodzynki oraz skórkę pomarańczową. Mieszamy
  • Białka z dodatkiem łyżki cukru pudru ubijamy na sztywno i delikatnie łączymy z masą
  • Na podpieczony placek wykładamy masę serową, wygładzamy powierzchnię sernika i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 st na ok 50 - 60 minut. Po tym czasie uchylamy drzwiczki piekarnika, odczekujemy 10 minut, po czym wyjmujemy i studzimy
 

Komentarze

  1. Ale pysznie wygląda, kusisz takim serniczkiem

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam serniki i jabłeczniki.Twój smakowity i ładnie podany,aż chciałoby się kawałek z ekranu.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
  3. jego wysokość wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie znalazłam ten przepis i spodobał mi się - taki powinien być sernik -biorę się za pieczenie-wesołych świąt Bożego Narodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekę go od wielu lat i wszystkim zawsze smakuje, więc myslę, że dobry wybór!:)Pozdrowienia i wesołych Świąt:)

      Usuń
  5. Mam pytanie do polewy czekoladowej - czy stapia Pani czekoladę, czy lepiej kupić gotową polewę, jeśli tak to jaką, pozdrawiam :)) aha i jeszcze jedno pytanie - gdy upiekę jednego dnia sernik bądź szarlotkę, a chcę podać ciepłe ciasto na drugi dzień to po prostu włożyć z powrotem do brytwanki i podgrzać w piekarniku :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Róznie, ale jak chcę zrobić takie cieniutkie stróżki czekolady to raczej kupuję gotową polewę.Jak chcę oblać całe ciasto to robię polewę sama. Ostatnio miałam chyba Delectę. Do wyboru sa i gorzkie czekolady i mleczne. Jest w czym wybierać.
      Ja z reguły nie podgrzewam ciast, ale jak juz to w mikrofali. Sernik lubię na zimno, a szarlotka może być i na ciepło, ale podgrzana w mikrofali, bo w piekarniku to zeschnie. Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Ile bialek trzeba ubuc z cukrem?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz