Łazanki z boczkiem i kiełbasą

Łazanki z boczkiem i kiełbasą



    Przyszła mi nieodparta ochota na łazanki. I oto są! Robię taką wersję trochę bogatszą, bo dodaje do nich boczek i kiełbasę, dwa rodzaje kapusty: świeżą i kiszoną. Jak mam resztki jakiejś pieczeni z dnia poprzedniego to i mięsko dorzucam. Tym razem nie miałam pieczeni, ale kupiłam spory kawałek boczku i dobrą kiełbasę. A właściwie to kupiłam dwa rodzaje boczku: jeden wiejski, pieczony i chudziutki, żeby było mięsko bez tłuszczu, i kawałek innego, z którego można by wytopić tłuszcz do kapusty.

Składniki:
  • Mała główka białej kapusty
  • ok. 80 dkg kapusty kiszonej
  • 30 - 40 dkg boczku
  • 30 dkg dobrej kiełbasy ( dałam wiejską )
  • duża cebula
  • makaron typu łazanki
  • sól
  • pieprz
Sposób wykonania:
  • Białą kapustę obieramy z zewnętrznych liści i drobno szatkujemy. Poszatkowaną kapustę wkładamy  do garnka i przesypujemy ja delikatnie solą. Do garnka wlewamy ok 1 litra wody ( nie musi zakryć kapusty ) i gotujemy ok 30 minut
  • Kapustę kiszoną ( może być z marchewką )  kroimy na drobno, odciskamy i wrzucamy do osobnego garnka. zalewamy woda ( powinna lekko przykryć kapustę ) i gotujemy ok 45 minut. Jeśli jest zbyt kwaśna zmieniamy wodę
  • Boczek tłusty kroimy na drobna kosteczkę i smażymy na głębokiej patelni ( ja robię to na dużej patelni typu wok ). Gdy puści tłuszcz dodajemy do niego drobno posiekana cebulę i smażymy razem, aż cebula się zeszkli. Pod koniec smażenia dodajemy pokrojony w większą kostkę boczek chudy
  • Do boczku z cebulą przekładamy kiszoną kapustę ( bez wody - ja wybieram ją z wody łyżką cedzakową ) i świeżą. Początkowo nie mieszamy. Czekamy aż odparuje woda, która dostała się na patelnię wraz z kapustą , boczek na spodzie patelni ładnie się zarumieni. Wówczas podlewamy kapustę niewielką ilością wody, chwilkę odczekujemy, aby kolor ze skwarek przeszedł do wody i wtedy mieszamy - kapusta nabierze ładnego jasnobrązowego koloru. Kapustę przykrywamy i dusimy razem przez kilkanaście minut. W razie potrzeby podlewamy wodą
  • Całość doprawiamy solą i pieprzem
  • Kiełbasę kroimy w półplasterki i podsmażamy na osobnej patelni, aby pozbawić ja nadmiaru tłuszczu. Odsączamy i dodajemy do kapusty. Mieszamy
  • Gotujemy makaron łazanki wg wskazówek na opakowaniu i mieszamy go z kapustą. U nas kapusty starcza na dwa razy, więc łazanki mieszam z połową przygotowanej kapusty. Drugą część zostawiam na drugi dzień i wtedy dogotowuję świeży makaron, a kapustę odsmażam na patelni

Komentarze

  1. Łazanki to mój smak z podstawówki... uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie smakowitości....czasami az chodzą za człowiekiem:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łazanki do szybki i smaczny sposób na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobry przepis :) Zrobiłam bez boczku i młodej kapusty, ale i tak rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny przepis, dzięki! Zrobiłam dzisiaj wielki gar i juz połowa zjedzona

    OdpowiedzUsuń
  6. Zimno to i naszła mnie ochota na ten przysmak. Zrobiłam tylko z kiszonej kapusty. Pycha!!!

    To smak, który pamiętam z czasów pracy w przedszkolu, dzieciaki uwielbiały to danie, jadły dokładki za dokładką. A i ja lubię je właśnie od tamtego czasu. Nasze przedszkolne kucharki gotowały przepyszne łazanki z kapustą.

    Pozdrawiam smakoszy i łasuchów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. moje łazanki zawsze były z kiszoną kapustą,ale nie żałuję,że skusiłam się na ten przepis,bo chociaż zapomniałam o kiełbasie, to z samym boczkiem też wyszły smaczne.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz