Ziemniaki pieczone z rozmarynem

Ziemniaki pieczone z rozmarynem






      Kto z nas nie lubi pieczonych ziemniaków? Chyba nie ma takiej osoby. U nas w domu można by je jadać codziennie, ale tak dobrze nie ma, choć robię je dość często na różne sposoby. Z masłem, z oliwą, z żółtym serem itd
Tym razem przyrządziłam ziemniaki z rozmarynem. Wcześniej podgotowane nie wymagają zbyt długiego pieczenia w piekarniku. Trzeba je piec tyle, aby uległy zrumienieniu. Nie mogą też być układane warstwa na warstwie. Układamy je tylko w jednej warstwie, aby ładnie się opiekły, a skórka była chrupiąca.
Tym razem ziemniaki upiekłam z rozmarynem, choć robię też inne wersje pieczonych ziemniaków np ziemniaki zapiekane z serem ( KLIK ) albo ziemniaki pieczone z masłem i ziołami ( KLIK )
Ziemniaki pieczone z rozmarynem podaję albo z jogurtowym dipem jako przekąskę, albo przygotowuję je jako dodatek do dania głównego. Wczoraj podałam je do  kotleta schabowego z kością duszonego serwowanego z duszonymi warzywami.
Nie podaję bardzo dokładnych proporcji składników, bo to zależy od ilości ziemniaków, a tych robimy tyle, ile nam akurat pasuje.

Składniki:
  • dowolna ilość ziemniaków
  • kilka łyżek oliwy
  • łyżeczka lub dwie suszonego rozmarynu
  • suszony granulowany czosnek ( szczypta )
  • sól
  • szczypta pieprzu
Sposób wykonania:
  • Dowolną ilość ziemniaków ( ale taką, aby zmieściła się nam w pojedynczej warstwie w naczyniu, w którym będziemy piec ziemniaki ) obieramy, myjemy i kroimy na ćwiartki. Najlepiej, aby ziemniaki były podobnej wielkości
  •  Ziemniaki zalewamy wodą, delikatnie solimy i gotujemy prawie do ich miękkości ( ok 8 minut )
  • Po tym czasie ziemniaki odcedzamy delikatnie, aby się nie pokruszyły. Troszkę studzimy, a następnie wykładamy do naczynia, w którym będziemy je piec. Naczynie smarujemy wcześniej olejem bądź oliwą
  • W osobnym naczyniu mieszamy oliwę z rozmarynem, granulowanym czosnkiem i ewentualnie szczyptą pieprzu
  • Sylikonowym pędzelkiem dokładnie smarujemy każdego ziemniaka powstałą mieszanką ziół i oliwy
  • Ziemniaki wstawiamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i zapiekamy do uzyskania ładnej skórki i złocistego koloru. Z reguły trwa to ok 20 - 30 minut
  • Ziemniaki można podawać tylko z dipem, jak również jako dodatek do dań mięsnych
 

 

 

Komentarze

  1. Pyszne są takie ziemniaczki, zdecydowanie za rzadko je robię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. może dzisiaj uda mi się zrobić takie ziemniaczki po Twojemu tylko ze świeżym tymiankiem, dla mnie jest delikatniejszy niż rozmaryn, już od paru dni podoba mi się Twój przepis, jak zresztą większość :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie wsadziłam do piekarnika, dziękuję za pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz