Sałatka grecka

Sałatka grecka





   Sałatkę grecką zdarza mi się przyrządzać od czasu do czasu, a to na kolację, a czasami, w przypływie lenistwa także na obiad. Jest sycąca i smaczna.
Ja do sałatki dodaję też jajka gotowane na twardo, co jest już takim moim dodatkiem, bo w typowej sałatce greckiej jajek nie ma.  Ale moim zdaniem doskonale komponują się z serem feta i warzywami użytymi do stworzenia tej kolorowej sałatki. 
Podaję ją z chlebem.

Składniki:
  • 1 opakowanie sera feta ( ja lubię favitę )
  • 3 średnie pomidory
  • 1ogórek wężowy
  • czerwona cebula
  • oliwki ( ok 100 g )
  • 4 jajka gotowane na twardo
  • 1 saszetka sosu greckiego ( do rozrobienia będzie potrzebna oliwa i odrobina wody) 
  • sól, pieprz
Sposób wykonania :
  • Ogórki myjemy; pomidory parzymy wrzątkiem i zdejmujemy skórkę; ogórki i pomidory kroimy w kostkę
  • W kostkę kroimy ser feta
  • Cebulę kroimy w piórka
  • Dodajemy oliwki
  • Wszystkie składniki delikatnie mieszamy, doprawiamy delikatnie pieprzem i solą ( trzeba pamiętać, że ser feta jest słony i właściwie można już sałatki wcale nie solić, ale to zależy od indywidualnych upodobań smakowych )
  • Na wierzchu układamy jajka ugotowane na twardo, pokrojone na ćwiartki
  • Wszystko zalewamy sosem greckim przygotowanym wg sposobu podanego na opakowaniu
 

Komentarze

  1. Bardzo smaczny przepis. Dzięki Tobie wyszła mi sałatka prawie taka sama, jak w Dominium, a mój mąż ją uwielbia. Dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że skorzystałaś z mojego przepisu i że sałatka smakowała! Mój mąż też ją lubi, dlatego dość często ja powtarzamy! Pozdrawiam i zapraszam ponownie do odwiedzenia mojego bloga!:)

      Usuń
    2. Pierwszy raz widzę sałatkę grecką z jajkiem

      Usuń
    3. Bo to moja wersja, o czym piszę we wstępie. Z jajkiem smakuje bardzo dobrze.

      Usuń
  2. jajka zmieniaja i psuja smak wszystkich "surowych" sałatek-grek by umarł

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz