Pierogi małopolskie z kaszą gryczaną i twarogiem

Pierogi małopolskie z kaszą gryczaną i twarogiem





Pierogi z kaszą gryczana i twarogiem to w naszym domu prawie klasyka, niczym pierogi ruskie. I smakują równie dobrze jak ruskie, choć to zapewne sprawa gustu.
Pierwszy raz zrobiłam je kilka lat temu i tak już zostały w moim kuchennym repertuarze. Poleciła mi je moja koleżanka. Przepis na nadzienie nie jest skomplikowany i właściwie robi się go tak jak na pierogi ruskie, tylko że zamiast ziemniaków mamy tu kaszę gryczaną. No i proporcje są inne. Ale takich pierogów warto spróbować, bo to ciekawa i smaczna odmiana od robionych tradycyjnie w naszych domach innych pierogów na słono.

 

Składniki: 

Na nadzienie:
  • 25 dkg twarogu  ( miękkiego i nie kwaśnego)
  • 25 dkg ugotowanej na sypko kaszy gryczanej - taka ilość wychodzi z jednej torebeczki kaszy gryczanej zawierającej 10 dkg suchej kaszy
  • 1 cebula
  • 2 łyżki oleju
  • sól
  • pieprz
 Ciasto:
  • ok 2,5 szklanki mąki
  • ok 1,5 szklanki gorącej wody
  • 2 łyżeczki oleju
  • pół łyżeczki soli
Sposób wykonania:
  • Przygotować ciasto: na stolnicę lub do dużej miski ( ja ciasto zagniatam w szerokiej misce ) przesiać mąkę. Dodać sól. Pośrodku zrobić wgłębienie i wlać olej oraz stopniowo wodę, tak, aby ciasto nie było za rzadkie, albo za twarde i zagnieść gładkie ciasto. Odstawić pod przykryciem na kilka minut
  • Przygotować farsz: kaszę ugotować na sypko w lekko osolonej wodzie, ja gotuję jeden woreczek kaszy gryczanej ( 10 dkg )
  • Cebulę drobno pokroić i zeszklić na oleju na złoty kolor
  • Ser zemleć lub zetrzeć na tarełku o drobnych oczkach
  • Kaszę rozetrzeć z serem i cebulą. Doprawić solą i pieprzem
  • Ciasto podzielić na dwie części i rozwałkować kolejno na cienkie placki. Foremką ( lub szklanką ) w kształcie koła  wyciąć kółka. Nałożyć farsz i zlepić pierogi
  • Wrzucać do gotującej się wody. Gotować w lekko osolonej wodzie ok 3 minut od ponownego zagotowania
  • Wyciągać z wody za pomocą łyżki cedzakowej. Podawać z zeszkloną na oleju cebulą lub stopioną słoniną

Komentarze

  1. cudowne te pierogi!, kiedyś dawno jadłam u koleżanki właśnie z kaszą gryczaną i bardzo mi smakowały

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne przepisy tu znalazłam- zamierzam wypróbować co nieco -pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:). Zapraszam do odwiedzin i korzystania z przepisów:). Pozdrowienia

      Usuń

Prześlij komentarz