Gołąbki w młodej kapuście

Gołąbki w młodej kapuście




 
Gołąbki w młodej kapuście już robiłam, zaraz jak tylko pojawiła się młoda kapusta. Wtedy zrobiłam gołąbki zapiekane (KLIK ), a dziś tradycyjnie gotowane w zalewie, choć farsz nieco odbiegał od tego robionego przeze mnie tradycyjnie. Zamiast tradycyjnej słoninki z cebulą, tym razem dodałam cebulkę podsmażoną z boczkiem. Farsz został przygotowany z przewagą kaszy jęczmiennej.
Gołąbki podałam z sosem pieczarkowym ( KLIK ).



























Składniki:
  • Jedna główka młodej kapusty
  • około 70 dkg mielonego mięsa (ja łączyłam karkówkę z łopatką)
  • 15 dkg boczku
  • 1 cebula
  • 2 torebki (po 100 g) kaszy jęczmiennej wiejskiej
  • 1 torebka 100g ryżu
  • sól, pieprz
  • jedna kostka rosołowa
  • 2 - 3 łyżki przecieru pomidorowego

Sposób wykonania:
  • Kaszę gotujemy około 15 minut w lekko osolonej wodzie. Odsączamy i wysypujemy z woreczka do miski.
  • Tak samo postępujemy z ryżem.
  • Mięso mielimy.
  • Boczek kroimy w drobną kostkę, podsmażamy aż puści tłuszcz i dodajemy posiekaną cebulę. Smażymy aż do zeszklenia cebuli. 
  • Ostudzoną kaszę i ryż mieszamy z mięsem oraz boczkiem z cebulą, doprawiając solą i pieprzem.
  • Z kapusty ściągamy pojedyncze liście i każdy pojedynczo blanszujemy w gotującej się wodzie, aż lekko zmięknie (około 1 minuty).
  • Z przestudzonych liści ścinamy grube części i zawijamy w nie po porcji farszu. Końce liści podwijamy pod spód
  • Gołąbki układamy ściśle w garnku, którego dno wyłozone zostało liściem kapusty
  • Całość zalewamy zalewą przygotowaną z wody, kostki i przecieru. Gotujemy ok 1 godziny
  • Podajemy z sosem pomidorowym lub pieczarkowym

Komentarze

Prześlij komentarz