Ryż z truskawkami

Ryż z truskawkami


W końcu nadszedł sezon truskawkowy. Czekałam na niego już od dawna, bo smak na truskawki chodził za mną, odkąd na bazarze pojawiły się pierwsze truskawki, jeszcze nie polskie, lecz sprowadzane. Wielkie jak bomby. Nie wiem skąd one przybywały do naszego kraju, ale nie odważyłam się ich kupić.
Ale czas biegnie i w końcu pojawiły się też nasze truskawki, które kupuję niemal codziennie. W końcu sezon truskawkowy nie trwa długo i trzeba nacieszyć się tymi smakowitymi owocami.
W głowie mam różne pomysły na obiady i dania z truskawkami. W tej walce pomysłów zwyciężył wczoraj ostatecznie ryż z truskawkami, a właściwie z koktajlem truskawkowym! Takie dania mogłabym zajadać codziennie!
Oj, na mojego męża przyszły teraz ciężkie czasy ( nie za bardzo lubi obiady owocowe ), bo ja już obmyślam kolejny obiad z przepysznymi truskawkami. I tak przez najbliższy miesiąc:).
 U mnie były już w tym roku knedle z truskawkami ( KLIK ) i pierogi z tymi pysznymi owocami.
Ryż z truskawkami  gościł już u nas drugi raz, i nie jest powiedziane, że ostatni. Proste, a jakie smaczne. Dla mnie to prawdziwy smak dzieciństwa! 
To żaden wielki przepis, raczej propozycja smacznego dania obiadowego, dla kogoś innego może pomysł na deser z truskawkami, albo pyszne danie na kolację. Na pewno ulubione jedzenie dzieci!





Składniki: ( na 3 porcje )
  • 2 torebki ryżu
  • 2 szklanki mleka
  • szczypta soli
  • 60 - 70 dkg truskawek
  • 0,5 litra kefiru
  • 3 -4 łyżki cukru
Sposób wykonania:
  • W wodzie  z mlekiem z dodatkiem szczypty soli gotujemy do miękkości torebki z ryżem ( ja gotowałam prawie 25 minut, bo nie lubię ryżu z twardymi, niedogotowanymi w środku ziarenkami ). Po tym czasie ryż odsączamy, wysypujemy z woreczków i za pomocą łyżki do ziemniaków formujemy gałki ( z jednej torebki wychodzą 3 gałeczki ryżu )
  • W czasie, gdy ryż się gotuje przygotowujemy koktajl: myjemy truskawki i pozbawiamy ich szypułek. Miksujemy je razem z kefirem i 3 łyżkami cukru
  • Ryż w formie gałek polewamy koktajlem truskawkowym. Całość przystrajamy (całymi lub pociętymi w cząstki) truskawkami

Komentarze

  1. Mmm ciekawy przepis, czy to dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie bardzo dobre, ale na pewno to sprawa gustu:)

      Usuń
  2. Moim zdaniem pyszne ! Jako dziecko zajadałam się tym w przedszkolu i nadal ryż z truskawkami to moje najlepsze wspomnienie z tamtych czasów : D

    OdpowiedzUsuń
  3. gdy jej ryż z truskawkami to wracają wspomnienia z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  4. gdy zajadam się ryżem z truskawkami to wracają wspomnienia z dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz