Rogaliki krucho - drożdżowe

Rogaliki krucho -  drożdżowe z makiem



 
Rogaliki goszczą na naszym stole regularnie. Bardzo je lubimy, a mała słodka przekąska zawsze jest mile widziana np. do kawy. Tym razem upiekłam rogaliki krucho - drożdżowe. Przepis szybki i prosty, no może ciasto trochę nieporadne przy zwijaniu rogalików, ale za to po upieczeniu ... pyszne! Zresztą .. które rogaliki nie są pyszne. Wszystkie przepisy na rogaliki, które posiadam są bardzo dobre i trudno ocenić, który przepis lepszy i które rogalki są smaczniejsze.
Dziś rogaliki z ciasta z dodatkiem drożdży, choć wcale nie czeka się, aby ciasto podrosło. po prostu zagniata się ciasto z drożdżami, odstawia do lodówki do schłodzenia, a potem ... do roboty!
Rogaliki można nadziewać dowolnym nadzieniem. Ja zrobiłam  je tym razem  z makiem, który pozostał mi z pieczenia babki, na którą przepis podam niedługo. Na taka ilość rogalików wystarczy mała puszka gotowej masy makowej ( najlepiej z bakaliami ! ). Ja mieszam ją z 2 - 3 łyżkami gęstych powideł śliwkowych, bo jest wtedy mniej sypka. Ale można użyć tez masy bez żadnego dodatku. Mi smakuje bardziej taka z niewielkim dodatkiem powideł.









Składniki:
  • 500 g mąki
  • 250 g masła lub margaryny
  • 4 żółtka
  • 50 g drożdży
  • cukier puder do posypania gotowych rogalików
  • mała puszka gotowej masy makowej
  • kilka łyżek powideł śliwkowych

Sposób wykonania:
  • Do dużej miski lub na stolnicę przesiewamy mąkę, dodajemy pokruszone drożdże oraz pokrojone na mniejsze kawałki masło lub margarynę. Dodajemy żółtka, szczyptę soli i szybko zagniatamy ciasto.
  • Z ciasta formujemy wałek i dzielimy go na pięć części. Każdą rozwałkowujemy na cienki placek i tniemy na 8 trójkątów.
  • Na szerszy brzeg ciasta nakładamy mak wymieszany z powidłem, a następnie zwijamy formując rogalik.
  • Rogaliki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy około 25 minut w temperaturze 180 stopni.
  • Upieczone rogaliki wyjmujemy z blachą z piekarnika i na blasze obsypujemy cukrem pudrem. Studzimy.
 Proponuję też inne przepisy na rogaliki domowe (aby odczytać przepis należy kliknąć w nazwę ) :





 
 


 

Komentarze

  1. Piękne te rogaliki muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie!! Dawno już nie robiłam domowych rogalików;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ, pysznie wyglądają.
    Lubię różne ciasta z makiem, więc chętnie wypróbuję.
    Blog dodaję do obserwowanych, gdyż widzę u Ciebie same pyszności ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz