Jajka faszerowane pastą rybno-serową

Jajka faszerowane pastą rybno-serową




Dziś kolejny przepis na jajka faszerowane. Tym razem pastą z dodatkiem ryby z puszki. Użyłam podwędzanych szprotek z puszki. Masa wyszła bardzo smaczna i ledwo zdążyłam spróbować tego, co zrobiłam, bo jajka zniknęły błyskawicznie. 
Jajka będą ładniej wyglądać, gdy wypełnimy je pastą przy pomocy szprycy. A jako że ja przygotowałam je tylko i wyłącznie na użytek domowy, to nie bawiłam się w wyciąganie sprzętu. Po prostu wypełniłam je za pomocą łyżeczki.




Składniki:
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • 2 łyżki twarogu śmietankowego
  • puszeczka ( 110 g ) szprotek ( u mnie szprotki podwędzane )
  • 2 łyżki majonezu ( ja użyłam kieleckiego )
  • sól
  • pieprz
  • łyżka posiekanego szczypiorku
 Sposób wykonania:
  • Ugotowane i ostudzone jajka obieramy  i kroimy wzdłuż na pół. Wyjmujemy żółtka
  • Żółtka, twaróg i odsączone z oleju szprotki pozbawione ogonków ( 3 zostawiłam do ozdobienia półmiska ) ucieramy na jednolitą masę. Dodajemy majonez
  • Doprawiamy solą, pieprzem i dodajemy szczypiorek. Wszystko jeszcze raz mieszamy
  • Połówki jajek napełniamy (za pomocą szprycy lub po prostu łyżeczką) przygotowana pastą. Ozdabiamy
 

Komentarze