Domowy kisiel truskawkowy

Domowy kisiel truskawkowy

 
Dziś postanowiłam zrobić domowy kisiel truskawkowy. Oj dawno go już u nas nie było, a kisiele to ja zawsze uwielbiałam. W dzieciństwie mama często robiła nam kisiele na deser po obiedzie. Czasami na owocach z mąką ziemniaczaną, a czasami gotowe z torebki, ale zawsze z dodatkiem jakiś owoców. Najczęściej pokrojonych w mniejsze kawałki jabłek.  Mój kisielek okazał się pyszny, jak za dawnych lat i będę częściej wracać do tego pysznego deseru.
 Ja kisiel wolę z kawałkami owoców, ale jesli ktoś lubi gładki kisiel truskawki należy wcześniej zmiksować.

 

Składniki: ( na ok 3 porcje )

  • ok 300 g truskawek, najlepiej ładnie wybarwionych
  • 2 -2,5 łyżki cukru (  ja dałam trzcinowy )
  • pół litra ( 2 szklanki ) wody
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • łyżeczka soku z cytryny
Sposób wykonania:
  • Truskawki myjemy szypułkujemy i kroimy w mniejsze kawałki
  • 1,5 szklanki wody zagotowujemy z cukrem, a pozostałą wodę mieszamy z mąką ziemniaczaną
  • Do gotującej się wody wrzucamy truskawki i gotujemy 2 - 3 minuty, aż owoce zmiękną. Dodajemy sok z cytryny i wlewamy wodę rozmieszaną z mąką ziemniaczaną. Intensywnie mieszamy i po ponownym zagotowaniu chwilę gotujemy
  • Gorący rozlewamy do salaterek

Komentarze

Prześlij komentarz