Bitki ze schabu w sosie paprykowym z zielonym groszkiem

Bitki ze schabu w sosie paprykowym z zielonym groszkiem



 
Ostatnio wymyśliłam sobie takie danie i go wykonałam. Najpierw miały być same bitki, ale potem znalazłam w lodówce paprykę, więc pomyślałam, że zrobię do nich sos. Zawsze to smaczniej i nie tak sucho, bo schab jest suchym mięsem. W międzyczasie gotowałam zupę z młodych warzyw i dodawałam do niej tez mrożony groszek, tak więc pomyślałam, że do sosu też by można było go trochę dodać. I wyszło baaaardzo smaczne mięsko w sosie. Do tego podałam młode ziemniaki, choć nawet bardziej pasowałyby ubite stare, albo kasza. Do tego surówka i mamy pyszne danie obiadowe. 
Danie na prawdę warto wypróbować!

 

Składniki:
  • ok 0,5 kg schabu
  • 1 czerwona papryka
  • garść zielonego mrożonego groszku
  • łyżeczka słodkiej mielonej papryki
  • 1/3 łyżeczki ostrej papryki
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia mięsa
  • ok 3 szklanki wody
  • 1 łyżka mąki 
Sposób wykonania:
  • Schab tniemy w cieniutkie plasterki. Jak schab jest szeroki to plasterki kroimy na pół. Ja użyłam wąskiego schabu, więc jeden plasterek stanowił jedną bitkę
  • Mięso rozbijamy delikatnie tłuczkiem z obu stron. solimy i doprawiamy pieprzem
  • Na patelni rozgrzewamy olej, a w garnku zagotowujemy wodę
  • Na rozgrzanym oleju smażymy bitki, z obu stron, aż ładnie się zarumienią, a następnie przekładamy je do gotującej się wody. Gotujemy ok 10 minut, a po tym czasie do mięsa dodajemy drobno pokrojoną czerwona paprykę i gotujemy kolejne 15 minut
  • Po tym czasie dodajemy zielony groszek i gotujemy jeszcze ok 10 minut 
  • Po tym czasie sos doprawiamy mieloną papryką ( słodka i ostrą ) i ewentualnie solą. Jeśli dużo płynu odparowało, dolewamy nieco wody
  • W niewielkiej ilości zimnej wody rozprowadzamy mąkę, tak, aby nie było grudek, a następnie powoli dolewamy ją do sosu cały czas go mieszając
  • Jeśli sos wyda się nam za rzadki to dodajemy jeszcze nieco więcej mąki

Komentarze

Prześlij komentarz