Ciasteczka z płatków kukurydzianych. Domowe pieguski

Ciasteczka z płatków kukurydzianych
Domowe pieguski



     Co jakiś czas robię przegląd kuchennych zapasów i tym razem padło na płatki kukurydziane, które jakoś ostatnio omijaliśmy i efektem była duża paczka corn flakes'ów z kończącym się niedługo terminem przydatności do spożycia. A że mam w zeszycie przepis na ciasteczka z płatków kukurydzianych, które kiedyś już piekłam i wyszły pyszne, chrupiące i pachnące orzechami niczym pieguski, tak więc długo się nie namyślając sięgnęłam po zeszyt i zabrałam się za ciasteczka, na które amatorzy zawsze się znajdą. Podwoiłam ilość składników i wyszły mi 2 blachy pysznych, chrupiących ciasteczek ( poniżej podaję już podwojoną ilość składników ). Świetnych jako przekąska na drugie śniadanie, ale też pysznych do popołudniowej kawy czy ze szklanką mleka. 

 

Składniki:
  • 5 szklanek płatków kukurydzianych
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy (16g)
  • 2 jajka
  • 1 kostka margaryny ( ja dałam pół na pół z masłem )
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • spora garść orzechów laskowych
  • garść suszonej żurawiny
  • garsteczka ziaren słonecznika
  • 1/4 tabliczki gorzkiej czekolady
Sposób wykonania:
  • Jajka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę
  • Mąkę mieszamy z  proszkiem do pieczenia i przesiewamy. Łączymy z masą jajeczną i powoli dolewamy roztopiony i przestudzony tłuszcz. Dokładnie mieszamy
  • Do tak przygotowanego ciasta dodajemy płatki ( odmierzając je w miarce nie uciskamy ich, bo potem będzie trudno oblepić je wszystkie ciastem ), słonecznik, pokruszoną czekoladę, żurawinę i drobno pokruszone orzechy
  • Wszystko razem mieszamy, najlepiej ręką, a następnie z ciasta formujemy kulki, spłaszczamy je na okrągłe placuszki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Między ciasteczkami zostawiamy niewielkie odstępy
  • Pieczemy ok 20  minut w 180 stopniach. Wyjmujemy i studzimy na blaszce

Komentarze

  1. Bardzo ciekawe ciasteczka, z płatkami jeszcze nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super się prezentują i na pewno są przepyszne! Lekkie, chrupkie. Do kawy idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też robię przegląd szafek co jakis czas czy zamrażalki i można się czasami zdziwić co skrywają :) a ciacha muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz