Sernik waniliowy z polewą truskawkową

Przepis na ten sernik znalazłam na blogu  Margarytki. Urzekł mnie swoim wyglądem i postanowiłam go przyrządzić, tym bardziej, że przepis nie jest trudny i pracochłonny.
Zrobiłam wszystko wg przepisu, tylko zmniejszyłam ilość esencji waniliowej dodawanej do ciasta i mimo, że dodałam jej zdecydowanie mniej i tak sernik wydał mi się zbyt waniliowy, ale to pewno kwestia gustu. Ja nie lubię zbyt intensywnie pachnących ciast, bo wydaje mi się, że te wszystkie esencje dodawane do ciast zabijają ich smak i naturalny aromat. Na przyszłość będę dodawać tylko 1 opakowanie cukru waniliowego i budyń waniliowy i myślę, że wystarczy tego aromatu Poza tym serniczek był bardzo dobry.
Według sugestii autorki sernika zakupiłam też agar, za pomocą którego przygotowałam polewę truskawkową. Dodałam go o pół łyżeczki więcej niż w pierwotnym przepisie. A potem wykorzystałam go też do przyrządzenia dżemu truskawkowego na zimę.
Sernik upiekłam na blaszce o średnicy 23 cm. Ładnie wyrósł i chyba ładnie wyglądał:)




Składniki:

Na sernik:
  • 1 kg sera półtłustego do zmielenia
  • 8 dużych jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 biała czekolada
  • 2 łyżki śmietany
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 budyń waniliowy bez cukru
  • 50 g masła
Na polewę:
  • 400 g truskawek
  • 1,5 łyżeczki agaru
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki wody
  • kilka kropel cytryny

Sposób wykonania:

  • Twaróg zmielić min. 2 razy
  • Masło stopić i przestudzić
  • Czekoladę roztopić z 2 łyżkami śmietany ( można to zrobić na niewielkim ogniu dodając jeszcze czekolady 2 łyżeczki wody )
  • Na puszystą masę ubić jajka, cukier, cukier waniliowy, a następnie dodać budyń i roztopione masło. Wszystko zmiksować
  • Następnie partiami dodawać twaróg ciągle miksując, aż ser połączy się z masą jajeczną na gładką masę
  • Na koniec dodać roztopioną i przestudzoną czekoladę i jeszcze raz zmiksować
  • Dno okrągłej tortownicy można wyłożyć papierem do pieczenia i zapiąć obręcz. Boki tortownicy wysmarować masłem i obsypać mąką. 
  • Masę serową przelać do tortownicy. Piec w 175 stopniach ok 20 minut, a następnie zmniejszyć temperaturę do 150 stopni i piec kolejne 40 minut. Na koniec ustawić piekarnik na 125 stopni i piec jeszcze 30 minut.
  • Po upieczeniu wyłączyć piekarnik, uchylić drzwiczki i studzić około 2 - 3 godziny
  • Gdy sernik wystygnie zdjąć obręcz i przełożyć ciasto na paterę i przygotować polewę
  • Agar wsypać do wody i pozostawić 5 minut. W tym czasie zmiksować truskawki z cukrem pudrem na mus. Namoczony agar podgrzać, wlać mus, zagotować i podgrzewać przez kilka minut, aż agar dobrze się rozpuści. Dodać kilka kropel soku z cytryny dla zachowania intensywnego koloru. Zdjąć z ognia, trochę przestudzić i polać sernik. Gdyby polewa ścięła nam się przed polaniem, wystarczy ją trochę podgrzać, aby uzyskać płynniejszą konsystencję
 

Komentarze