Pierogi z mięsem i kapustą

Pierogi z mięsem i kapustą





Pierogi lubię, i to zarówno te na słodko, jak i na słono. Dziś zrobiłam pierogi z mięsem i z kapustą kiszoną. Mięso zostało mi z rosołu, a właściwie specjalnie ugotowałam rosół z dużą ilością wołowiny, bo pierogi z mieloną wołowinką i kapustą chodziły za mną od dawna. Do tego obowiązkowo omasta z topionej słoninki. Mniam mniam:)

Składniki:

Na ciasto : mąka, gorąca woda ( tyle, aby dało się wyrobić elastyczne ciasto ), szczypta soli, łyżka oleju

Na farsz
  • ok 40 - 50 dkg gotowanego mięsa wołowego ( np z rosołu )
  • ok. 40 dkg kiszonej kapusty
  • cebula
  • olej
  • sól
  • pieprz
  • łyżeczka maggi
  • słonina do wytopienia ( ok 10 dkg )

Sposób wykonania:
  • Kapustę odcisnąć, drobno pokroić, wrzucić do garnka i zalać wodą. Zagotować, po czym odcedzić wodę i nalać nową. Jeśli kapusta jest bardzo kwaśna czynność powtórzyć. Gotować ok. 1 godziny
  • Ugotowane mięso zmielić
  • Na patelni rozgrzać olej i zeszklić na nim drobno pokrojoną cebulkę. Następnie dodać ugotowaną i odcedzoną kapustę. Dusić razem  do odparowania wody 
  • Do podduszonej kapusty z mięsem dodać zmielone mięso. Doprawić solą i pieprzem oraz łyżeczką maggi. Wszystko dokładnie wymieszać. Jak masa przestygnie można dodać jajko ( tym razem nie dodałam )
  • Przygotować ciasto. Dość cienko rozwałkować i wykrawać kółka ( ja robię to foremką o średnicy 8 cm ). Na środek nakładać łyżeczkę farszu i zlepiać formując z ciasta opuszkami palców ozdobną falbankę
  • Zagotować wodę. Osolić i wrzucać pierogi. Gotować około 4 minut. Wyjmować łyżką cedzakową. Serwować polane skwarkami i tłuszczem wytopionymi ze słoniny

Komentarze

  1. Nigdy nie jadłam pierogów z farszem mięsnym łączonym z kapustą. Zawsze albo jedno albo drugie. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moja mama często robiła właśnie takie łączone. Ja zrobiłam dziś z mięsem i z kiszoną kapustą, ale robię też ze świeżą. W zależności co jest pod ręką:)

      Usuń

Prześlij komentarz