Sernik bawarski z jabłkami czyli ciasto maślane z serem i jabłkami

Sernik bawarski z jabłkami


Przepyszne ciasto!!  Piekę go regularnie, bo po pierwsze jest baaardzo smaczne, po drugie jest szybciutkie w przygotowaniu, a po trzecie jest go tyle, że nie trzeba go rozdawać po całej rodzinie, żeby się nie zepsuło. To jest ciasto, które jest na jeden wieczór czy podwieczorek dla 4 - 5cio osobowej rodziny. No może jeszcze zostanie po niewielkim kawałku na drugi dzień, jeśli macie silną wolę. Jeśli nie za bardzo, to zapewniam, że nie dotrwa.
Na placek należy przygotować ciasto na spód. Można w malakserze, ale ja wolę ręcznie, bo za dużo potem mycia. Na ciasto daje się masę serową, a na nią z kolei pokrojone w plasterki i obtoczone w cukrze i cynamonie jabłka. Na sam wierzch sypie się płatki migdałowe.Do ciasta zawsze dodaję część mąki kukurydzianej zamiast zwykłej, bo ma wtedy ładny kolor.
Po upieczeniu ciasto nie przyciąga wzroku swym wyglądem, ale smakuje wybornie! Jego wygląd w żadnym razie nie odzwierciedla jego wyśmienitego smaku. Dużo lepiej smakuje  niż wygląda!
Jest pyszne jedzone gorące, ciepłe, albo zimne!
Ja piekę go w tortownicy o średnicy 24 cm. Spód tortownicy wykładam papierem do pieczenia ( jak widać na fotce ) i zaginam go ku górze, aby ewentualnie wyciekające masło ze spodu nie skapywało do piekarnika.


Składniki:

Na ciasto:
  • 10 dk masła
  • szklanka mąki
  • 1/3 szklanki cukru
  • łyżeczka cukru waniliowego
Na masę serową:
  •  30 dkg roztartego twarożku ( kupuję taki gotowy twaróg sernikowy, bo jest gładki i nie trzeba go ucierać )
  • 2 całe duże jajka
  • 1/4 szklanki cukru
  • łyżeczka cukru waniliowego
Na wierzch ciasta:
  •  2 jabłka
  • 3 łyżki cukru
  • niepełna łyżeczka cynamonu
  • 3 - 4 łyżki płatków migdałowych
Sposób wykonania:





  • Ze składników zagniatamy ciasto ( można też posiekać składniki w malakserze ). Powstałymi okruszkami wylepiamy spód formy i 1 cm wysokości ścianek. Podpiekamy w piekarniku rozgrzanym do 180 st. C ok 10 - 15 min. Spód nie musi się zarumienić. 
  • W czasie, gdy podpiekamy spód, przygotowujemy masę serową. Ser łączymy z całymi jajkami, cukrem i cukrem waniliowym. Mieszamy na gładką masę. 
  • Jabłka obieramy, kroimy na cienkie półplasterki. Obsypujemy cukrem i cynamonem. 
  • Podpieczone ciasto studzimy, wylewamy na nie masę serową i układamy na nim plasterki jabłek. Wszystko posypujemy płatkami migdałowymi.
  • Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 st. C ok 50 min, do momentu, aż leciutko się zrumieni
  • Podajemy gorące, ciepłe lub zimne!  

Komentarze

  1. Znów trafiam na to połączenie i utwierdzam się w przekonaniu, że musi smakować genialnie ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Jak jest upieczone, to nie mozna koło niego przejść obojętnie. Warto spróbować. Przepis wg mnie genialny, a bardzo prosty!:)

      Usuń
  2. Ja zrobilam z truskawkami i tez bylo pyszne !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z truskawkami nie robiłam, ale robiłam już z jagodami, a innym razem z malinami. Też były bardzo smaczne. Z jabłkami jednak smakowało mi chyba najbardziej. :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Szukałam dziś prostego ciasta z jabłkami, i tu trafiłam:-) Podwoiłam porcję ,mam dużą blachę. Już zaczyna pachnieć :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wybór. Ciasto jest, jak na mój gust, rewelacyjne: i smaczniutkie i proste w wykonaniu.Jestem przekonana, że będzie Ci smakować i nie raz do niego powrócisz. Na moim stole gości regularnie!:) Smacznego więc życzę:)

      Usuń

Prześlij komentarz