Pasta z wędzonej makreli

Pasta z wędzonej makreli




 
    Pastę z makreli można przygotować na różne sposoby. Dziś przyrządziłam pastę z wędzonej makreli z dodatkiem twarogu i korniszonów. Taka pasta to doskonałe smarowidło do pieczywa. Można ją podać zarówno na kolację, jak i na śniadanie. U nas znika błyskawicznie.
   Składniki pasty, tz makrelę obraną z ości oraz twaróg można rozetrzeć widelcem. Aby uzyskać bardzo gładką pastę można twaróg z rybą zmiksować w malakserze albo blenderem.

Składniki:
  • 1 średniej wielkości wędzona makrela
  • 100 g twarogu
  • 1 duży korniszon
  • ok 3 łyżki majonezu
  • 1 łyżka ketchupu
  • mała cebula
  • sól
  • biały pieprz
Sposób wykonania:
  • Makrelę obrać ze skóry, wyjąć ości. 
  • Twaróg zmiksować razem z rybą (np.blenderem, można także rozetrzeć widelcem,ale masa nie będzie wówczas taka gładka)
  • Do zmiksowanej masy dodać pokrojonego w bardzo drobną kosteczkę korniszona oraz drobno poszatkowaną cebulkę.
  • Dołożyć majonez i ketchup. Majonez dokładać stopniowo tak, aby uzyskać pożądaną konsystencję.
  • Wszystko razem wymieszać, dodać sól i pieprz.
  • Podawać z pieczywem.
 

Komentarze

  1. Witam Aniko. Odkąd trafiłam na Twój blog stałam się jego stałą czytelniczką. A Twoje przepisy są dla mnie niezwykle inspirujące, już wiele wypróbowałam.
    Teraz mam pytanie: ten twaróg to taki tradycyjny biały ser? chudy czy tłusty a może preferujesz jakieś konkretnej marki? Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Magdo! Bardzo miło mi czytać taki sympatyczny wpis! Cieszę się, że zaglądasz do mnie i korzystasz z moich przepisów.:)
      Do pasty daję zwykły ser biały. Kupuję zazwyczaj twaróg półtłusty z lokalnej mleczarni. Pozdrawiam Anika

      Usuń

Prześlij komentarz