Kruche ciasto z truskawkami i kruszonką

Kruche ciasto z truskawkami i kruszonką




Sezon truskawkowy nadszedł! Tym razem miałam straszną ochotę na ciasto z truskawkami. I oto jest.
Ja upiekłam go na blaszce 20 x 30 cm, dlatego wyszło dość płaskie, ale w niczym nie zmieniło to jego walorów smakowych!
Wg mnie ciasto jest smaczniejsze na drugi dzień!


Składniki:

Na ciasto:
  • 3 szklanki mąki ( ja zawsze dodaję zamiast pszennej trochę kukurydzianej, ok 1/6 całości, wychodzi ładne, żółte ciasto )
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 2 żółtka + jedno całe jajko
  • 20 dkg masła lub margaryny ( ja używam masła)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • kilka kropel aromatu śmietankowego
  • ok 2 łyżki śmietany 
Na kruszonkę:
  • 15 dkg mąki
  • 7 dkg masła
  • 5 dkg cukru pudru 
Na pianę:
  • 4 białka
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka soku z cytryny 
oraz ok. 0,5 kg truskawek


Sposób wykonania:
  • Mąkę przesiewamy do dużej miski i mieszamy z cukrem pudrem, proszkiem do pieczenia i solą
  • Dodajemy posiekany zimny tłuszcz oraz żółtka, całe jajko, aromat i śmietanę
  • Zagniatamy elastyczne ciasto. Rozwałkowujemy go i wykładamy na blaszkę ( u mnie o rozmiarach: 20x30 cm) wyłożoną papierem do pieczenia
  • Na cieście układamy gęsto truskawki - umyte, dobrze odsączone i pokrojone na połówki lub ćwiartki ( w zależności od wielkości truskawek )
  • Na truskawki wykładamy pianę ubitą z białek, a na pianę wysypujemy przygotowaną kruszonkę
  • Ciasto pieczemy ok. 50 - 60 minut w temperaturze 200 stopni 

Komentarze

  1. cisto ok ale temperatura pieczenia 200 stopni to totalny bezsens !!!!!!! zmniejszyć do 170 max

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja piekę w 180*C i jest ok. Ciasto jest pyszne, polecam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz