Biszkoptowe naleśniki z truskawkami

Biszkoptowe naleśniki z truskawkami





Naleśniki z truskawkami są świetnym daniem na gorące majowe i czerwcowe dni. Lekkie, zdrowe, ale też sycące. Ja ledwo dałam radę zjeść dwa naleśniki. Można je zaserwować na obiad lub na kolację. Pyszne danie dla dzieci. Tym razem przygotowałam naleśniki biszkoptowe - nieco bardziej puszyste od tradycyjnych. Słodkie, puszyste placuszki napełniłam pociętymi na kawałki truskawkami, a całość udekorowałam bitą śmietaną. Z podanej ilości wychodzi ok 10 naleśników o średnicy 23 cm.

 

 


Składniki ( na ok 4 porcje ):

Na ciasto naleśnikowe:
  • 25 dag maki pszennej
  • 2  jajka
  • 6 dag masła
  • 2 płaskie łyżki cukru pudru
  • szklanka mleka
  • szklanka wody
  • skórka otarta z cytryny
  • szczypta soli
  • tłuszcz do smażenia ( u mnie olej )

Pozostałe składniki:
  • ok 1 kg truskawek
  • cukier puder
  • bita śmietana
  • kilka łyżek płynnego miodu
Sposób wykonania:
  • Mleko łączymy ze szklanka ciepłej wody. Dodajemy przesianą mąkę i szczyptę soli. Dokładnie mieszamy ( ja za pomocą rózgi ). Odstawiamy na ok 1 godzinę
  • Po tym czasie dodajemy żółtka, skórkę otartą z cytryny, stopione i przestudzone masło oraz cukier. Jeszcze raz wszystko dokładnie mieszamy
  • Białka ubijamy na sztywną pianę i dodajemy do ciasta. Bardzo ostrożnie mieszamy, aby masa nie opadła
  • Smażymy z obu stron na złoty kolor na rozgrzanej patelni posmarowanej odrobiną tłuszczu
  • Usmażone przekładamy na ogrzane talerze
  • Każdy naleśnik cieniutko smarujemy miodem i nakładamy na niego truskawki pocięte w kawałki lub plasterki. Zawijamy
  • Naleśniki podajemy z bitą śmietaną. Można dodatkowo oprószyć je cukrem pudrem lub polać sosem truskawkowym

Komentarze

Prześlij komentarz